Lör 22 jan '11 - Termin 4 över!



Japp, nu är sista tentan på fjärde terminen över. Känns rätt gott i själen efteråt, vilket jag anser som ett gott tecken. Svarade på alla frågor, svarade fel på två, men har fortfarande stor chans att få godkänt. Det tycker jag känns härligt! Dagens examination handlade om statistik, vilket jag tycker är jättetråkigt, men nu efteråt när man förstått vad man gjort, har man fått en ny syn på det. Visst jag kommer ju aldrig vilja jobba med statistiska beräkningar eller så, det är inte min grej, men nu kan jag iallafall tolka olika diagram och grejer =) Ända saken som är kvar på denna kurs är ett seminarie jag tvingas ha i juni, då jag missade det andra förra veckan. Känns lite förargligt och vänta, men det ska nog gå bra det med.

Annars ställer jag in aerobicsen idag. Kroppen mår fortfarande inte bra, har ont i axelpartiet, ett tecken på influensa, och väljer därför att kurera mig i min stora härliga säng, med massa härliga filmer och lite kexchoklad som blev över ifrån tentan.
   Ikväll ska jag till grannen längre bort i korridoren - Anna och ha lite galej med mina härliga vännor. Var längesen vi träffades och ska bli roligt och ses igen! Dock tycker jag det är synd att en viss Freddis inte hade möjlighet att komma ner denna helg, men det kommer fler.

Imorgon ska jag iväg till biblan och plugga anatomi m min klasskompis S som själv ska plugga farmakologi. Dessa kurser är ganska lika, så vi ska hjälpas åt så gott det går. Annars kan vi åtminstonne peppa varandra till att plugga och finnas till hands om det skulle behövas. Sen på eftermiddagen/kvällningen skulle vi käka sallad på Kaffé Paus. Lite trevligheter måste man ju ha efter en hel dag i skolan ;)

så ser min helg ut iallafall. Allvaret börjar på onsdag = introduktion till C-uppsatsen. Men A som jag ska skriva med verkar peppad, och det smittade av sig till mig. Känns härligt!

Aja, nu ska jag söööve lite. Ha det bra !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0