Lör 8 jan '11



Nu var det ett par dagar sen jag skrev här. Men har haft en heldel och göra i några dagar. Men det har varit trevligt.
I torsdags var jag ute och åt på Katrinedalskrogen med Fredrik, mamma & pappa och delar av den närmsta släkten för att fira att farbror N fyllde 40 år. Det roligaste var ju att han inte visste att vi skulle med och äta, och såg jättechockad ut när han kom genom dörren till restaurangen och såg att vi satt där. Blev jättelyckat och var jättegott. Jag åt fläskfilé m. pepparsås & ananas och strips till det. Supergott ! Åt så jag nästan sprack. Kom dit vid fem och kom inte därifrån förens halv 9. Var trevligt och sitta och prata och äta och så.

Igår var jag, Anna och mina kusiner G & F på bodaborg i 7 timmar. Klarade alla banor som var öppet, alltså 22 stycken, så vi fick varsin t-shirt. Var jätteroligt och är alltid lika kul o åka till Bodaborg. Man blir som barn på nytt. Och jag tror Anna & jag hade lika roligt som G & F. De hade även två nya banor. Detektiven - en bana som man skulle lösa ett inbrott i. Vi misslyckades tre gånger innan vi riktigt fick till det. Men var en rolig bana som man fick tänka mycket i. Den andra nya var Fame - en ny bana med musikfrågor. Tror vi gjorde om första rummet 20 gånger eller så, bara för att vi höll in svarsknapparna för länge. Men till slut gick det =) Jag är även stolt över mig själv, då jag vågade gå in i spökhuset utan protest, trots att jag tycker banan är jätteläskig. Jag är rädd för jag är supersupersupermörkrädd. Har varit sen jag var liten, och förstår inte riktigt vad jag ska göra åt det heller. Men så är det :) På lunchen käkade vi McDonalds. Åt El Maco Chicken, med kryddiga pommes. Var supergott. Till efterrätt delade jag & Anna på en McFlurry Toblerone. Supergott !
Hade iallafall en supertrevlig dag på Bodaborg, även fast jag fått ca 122 blåmärken, en bula i bakhuvudet och några skrapsår. Men det är sånt man får räkna med ;)

Igår kväll kom min kompis Jessica hit. Hon har ju flyttat till Åre, och var hemma i Degerfors och hälsade på. Med sig hade hon sin pojkvän Jocke och lillasyster Julia. Vi käkade kinamat och tittade på Let's dance. Sen spelade de andra Mariokart. Jag låg själv i lilla soffan och frös. Funderar på om jag åkt på nån förskylning el så.

Idag har jag & Fredrik inte gjort ett dugg. Lax var här i förmiddags och drack kaffe. Vi tittade på TV. Sen på eftermiddagen var Burra och hälsa på, så vi tre kollade på nån film som gick på trean. Handlade om balett och nån balettakademi. Var en rätt bra film. Tycker ju att de ser superhäftigt ut när de dansar balett. Ska nån gång i mitt liv gå på balett på riktigt :) Skulle nog helst vilja se Svansjön el Coppelia. Men vi får väl se.

Nu kollar jag & Freddis på TV. Är Simpsons och snart Fångarna på Fortet. Får se vad som händer sen. Har iallafall pluggat lite anatomi idag. Ska fortsätta sen. Är konstigt kanske, men jag pluggar bäst på eftermiddan/kvällen. Men jag är nog en kvällsmänniska. Är så bara.

Återkommer kanske sen.
Tjingeling !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0