29 juli '11 - På hemmaplan!



Jag är äntligen äntligen ÄNTLIGEN! hemma hos mamma & pappa i Degerfors. Vad jag har längtat efter denna treledighet som jag ska spendera på hemmaplan i kära Degerfors. Det enda som fattas är min älskling som för tillfället är på Rhodos med bästa kompisen och gottar sig. Saknar han massor, fy & usch vad jobbigt det är utan honom! Tur att min älskade lilla bebiskatt Elliott som fyllde 4 år för 3 dagar sen finns här i huset. Det hjälper mig genom saknaden.

Har annars jobbat ett dagspass idag. Tog sedan bussen till Nässjö direkt efter jobbet och sen på tåget mot Falköping. I Jönkan kliver bästaste Äni på, vilket gjorde att vi båda slapp och åka själva, utan hade sällskap hela vägen hem till Degen. Och nu var det ju himla trevligt eftersom vi har setts alldeles för dåligt denna vår och sommar.
På tågstationen i Dfs stod iallafall pappa Bananasplit (min pappa heter Jan och kallas Banan) och väntade på mig. Gött och kunna åka ända till Degerfors för en gång skull!
När vi kom hem satte jag mig i vårt partytält på går'n med en trocadero i handen (sååååå gott!) och gluttade i mammas & pappas taxfreekatalog som dom ska shoppa i när de åker till Turkiet i augusti. Ska ju själv också åka till Turklandia och har fått en likadan katalog, men den är kvar i Jönköping. Imorgon ska iallafall jag beställa mina varor :-) Blir en del smaskigheter kan jag lova! ;-)

Livet är väl bra annars. Har en stor längtan efter semester, men nu idag är det bara 2 veckor kvar och endast 17 dagar kvar tills vi åker till Turkiet och Side. Ska bli himla gött kan jag lova. Har ju aldrig i mitt liv jobbat hela sommaren, och jag hade ju praktik precis innan så nu har jag snart jobbat i 14 veckor i sträck. Jag är verkligen inte van, och det märks ;-P När jag är ledig så sover jag typ, för jag orkar inget mer. Hmm, undra om är så för alla? Är det så? Blir man trött av och jobba? Hur ska jag då klara av ett heltidsjobb sen, och kanske familj? Eh, det löser sig! Allting ordnar sig, bara man vill!

Nu ska jag snart krypa ner i mitt gamla flickrum med cola & chips. Var så sjukt sugen igår att jag ringde och förberedde mamma på vad jag ville ha till frukost dom kommande dagarna. Och det blir kokta ägg med kaviar & rostat bröd med gurka på. Mumma!
Så ha en fortsatt trevlig afton, så ska jag försöka återkomma med mina helgbestyr. Verkar som jag har ett fullspäckat schema denna gång med :-)

Puss & kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0