Sön 19 juni '11



Oj, nu var det jättelängesen jag skrev! Förlåt, men det har varit massor med skolan & praktik och jag vet inte vad.
Sitter nu i Eksjö, en liten småländsk stad där jag under 8 veckor ska sommarjobba som undersköterska på njurmedicin på sjukhuset som finns här.
Har gått en vecka bredvid, eller ja 3 dagar, känns väl bra, men det tar ju tid och komma in i det. Så är det ju bara.
Sen längtar jag till Turkietresan jag ska iväg på 3 dagar efter att jag slutat jobba här. Kommer bli asroligt. Därför är det värt och jobba så man kan tjäna lite pengar och göra dom här grejerna =)

Annars har jag haft 5 veckors praktik på Kirurgikliniken med inriktning Kirurgisk allmänmedicin. Hade en superbra handledare som hjälpte mig mycket, och jag känner mig säkrare i min kommande yrkesroll. Däremot är jag endå glad att jag har en termin kvar innan jag är färdig, så jag får bli helt säker.

I helgen har mamma & pappa varit nere och hälsat på mig i Jönköping, då de skulle hjälpa mig och flytta resten av sakerna hit till Eksjö. På fredagen käkade vi tunnbrödsrulle på Hasses City, sen hade jag Vin- och kakkväll hos bästa Annis som jag inte träffat på jättelänge. På lördagen fyllde min kära mor år, så vi firade henne med paket & tårta, och på kvällen åt vi tillsammans med Anna på Chili Thai, en thairestaurang i stan med jättegod mat.

Annars har det inte hänt så jättemycket! Ska försöka och skriva om min sommar här i Eksjö.

VÄL MÖTT!


Kommentarer
Postat av: Sofia - Foto, mode & personligt

Hoppas du får en bra start på veckan ^^

2011-06-20 @ 12:45:09
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: sanna och wilma

Hej!

Vi har en länk tävling på våran blogg, skulle vara super skoj om du var med!

Vem vill inte ha några extra 100 besökare till sin blogg? ;)

Kram Sanna och Wilma

2011-06-30 @ 15:15:02
URL: http://tobelieve.blogg.se/
Postat av: Hanna (a)

Vad heter den söta katten? ;)

2011-06-30 @ 16:46:23
URL: http://haannajohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0