Mån 21 mars '11 - var är jordgubbsmoshi?



Måndag igen! Världens segaste veckodag typ... förrutom nästa måndag, men då sitter vi ju på ett flygplan till Rom. Men övriga måndagar är ofast väldigt sega. Denna måndag är inget undagtag.

Min måndag började iallafall med att kliva ur sängen 8.15, klä på mig, borsta tänder & göra mig iordning för en dag i skolan. 8.50 går bussen till skolan. Var väl i skolan runt 9.05 idag, blir ibland lite sen. Tur att det inte är föreläsningar iallafall, utan grupparbete så man kan träffas när man vill. Jag träffade iallafall A & A där, i grupprummet på biblioteket som vi bokat redan i fredags. Arbetade idag på resultatet och blev nästan klara. De delar jag gjort i helgen var iallafall klara. Bara en sak som jag ska skriva in imorgon.
Slutade idag 11.30, för vi var inge pigga & för att vi kommit så långt. Mötte upp Annispannis på Campus, så gick vi bort till Hälsan där vi skulle anmäla oss för en tandläkartid. Säger man förresten anmäla sig till folktandvården, eller hur säger man?
Iallafall så var folktandvården idag av alla dagar stängd pga utbildning. Kan säga att det tagit mig över 2,5 år att ta mig dit för att fixa en tid osså är dom inte där. Blöööö!

Efter vårt misslyckade tandläkarbesök gick jag & Anna till bussen, då vi bestämt att vi skulle luncha & shoppa på a6 denna eftermiddag. Blev taco/panpizza-buffé på Majoren och vi käkade så vi nästan storknade. Sen blev det shopping. Anna fick äntligen tag i sen älskade converse, och vi fick båda med oss ett par solglasögon hem. Mina andra för i år och våren har inte ens börjat ;) jag köpte mig även ett långt linne/tunika på H&M. Sedan fanns det ju massa andra saker man vill köpa. Men det vi får CSN på fredag - YAY! så då ska vi på stan :) sen blire ju shopping i La Roma också! Vi avslutade vår shoppingtur med ett besök på glasbanken. Dock gick en av mina cider sönder på bussen :( och påsen läckte så jag lämnade ett spår efter mig från busshållsplatsen till min dörr. Inte kul! Tur att det inte kom på mig iallafall =)

Sen åkte vi som sagt hem, och jag har inte gjort ett skit sen dess. Somnade vid halv 5 och vaknade tio över 6 av att mamma ringde och väckte mig. Inte bra Bea, inte bra! Hoppas bara jag kommer kunna sova inatt då.

aja, nu ska jag göra nått annat =)

Tjing!

7 dagar kvar till Rom ! ♥


Kommentarer
Postat av: Elin

Hur långt har du till skolan från dig Bea?

2011-03-22 @ 08:09:26
Postat av: Bea

Elin: Typ 2-2,5 km el liknande :) lagom långt helt enkelt ;-)

2011-03-22 @ 16:06:25
URL: http://beasresor.blogg.se/
Postat av: Lina

Svar: Haha, ja jag får väl bli det :) Jo jag hoppas också dom blir nöjda.

Praktiken börjar på måndag, den 28 mars nu :) Yes, hör av dig när du är hemma så får vi ses :)

2011-03-22 @ 16:31:45
URL: http://linabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0