Tis 8 mars '11 - Dansat afro!



Hallu på er!
Nu var det ett par dagar sedan jag skrev. Har haft mycket omkring mig och har då inte haft iniativ till att blogga här.. Men nu är jag tillbaka igen :)
Sitter här nyduschad och fräsch efter att ha varit på Friskis & Svettis och kört ett dansafro pass. Var väl sådär.. Inte riktigt min grej kände jag. Så några sånna pass blir det nog inte. Gillar dock fortfarande de vanliga danspassen, dom är härliga! Sen på fredag ska jag boka in ett dans Fuego-pass. Ska tydligen vara dans till latinska rytmer. Värt och pröva enligt mig.

Annars idag har jag varit i skolan från halv 10 till 14. Försov mig imorse o vaknade 8.45. Smart när man börjar 9 - NOT! Men kvalitetsgranskade iallafall två artiklar. Den ena hade den sämsta kvaliteten av alla jag läst, medan den andra hade en aden bästa kvaliten jag läst. Så nu har vi iallafall 10 artiklar med god kvalitet som går att använda till vårt resultat på C-uppsatsen.

I helgen var jag som tidigare nämnt i Göteborg och hälsade på Rasmus & Lina. Var väldigt trevligt. Kom till Götet runt 17 på fredagseftermiddagen. Lina stod på perrongen och väntade på mig. Tack för det, hade aldrig hittat annars! Vi åkte hem till dom en sväng, sedan bestämde vi oss för att åka och handla lite smått & gott medan vi väntade på att Fredrik, Lax & Burra skulle dyka in. Vi bestämde under bilfärden att vi skulle göra tacos på kvällen. Blev jättegott! Till detta drack jag öl som jag så länge längtat efter! Mmmm.. En kall bira is the shiet ibland! På kvällen kom även Anna, Linas syster och hennes kompis Nathalie. Det var roligt och träffa henne också, eftersom det var jättelängesen jag träffade henne med.
Hade en mkt trevlig fredagkväll som innehöll mkt skratt :)
På lördags förmiddagen käkade vi frukost. Åt hårda mackor med keso på. Hur gott som helst! Ska nog köpa hem keso så jag har det här hemma med :) Runt 13-tiden bestämde sig jag & Lina för att åka till stan, då jag dagen tidigare fått höra att mina efterlängtade och älskade vita converse nu fanns att finna i min storlek - vilket resulterade att jag måste köpa dom! Men så skulle ni också känna om ni letat efter ett par skor i fem - ja FEM år! Men nu är det mina.
Så här ser dom ut:     - I just love them! ♥
Shoppade även nya solglasögen & sminkborste på HM, samt ett par jeans på Cubus. Lina fick efter mycket om och men åtgärder för sina trasiga skor (som inte borde vara trasiga nu!) samt ett par nya shooes hon med!
Lunch käkade vi på McDonalds. Jag åt chicken McNuggets och minimorötter och självklart drack jag Cola Zero till. Min nationaldryck typ! ;)
På kvällen grillade vi 6 som var hos L & R. Tittade även på Melodifestivalen - andra chansen. Jag tyckte Sara Varga förtjänade sin plats i finalen, för det var en bra låt. Hade aldrig hört den tidigare. Visst, kanske egentligen inte passar i Mello-sammanhang, men jag tyckte låten var fin och brought some feelings to my heart. Dock tyckte jag inte om The Monikers låt, för jag ville att Pernilla Andersson och Desperados borde gått vidare istället. Men nu på lördag avgörs det ju - vem tycker ni ska vinna ? Jag tycker nästan Linda Bengtzing för hon är schlager så det står härliga till! Däremot tror jag att Danny & Eric Saade skulle klara sig bra i stora finalen... young handsome guys with pop music! Något som vi inte skickat på länge..
Söndagen var seg och vi gjorde inte särskilt mycket. Jag & Lina käkade våfflor medan killarna var onyttigare och käkade pizza. Sen vid tre åkte jag hem till Jönet igen.
Var en mycket trevlig kväll i Götet! Vore roligt och komma igen :)) Hoppas det blir snart!
Btw, vi mötte våren i Göteborg också! Hur mysigt som helst ju! Humöret steg direkt!

aja, nu ska jag plugga lite, sen kolla på Unga mödrar & läsa tvillingarna!

20 dagar kvar till Rom! ♥

Toodles!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0