27 nov '11 - 1 advent!


Jag & fina Lollo när vi var i Turkiet i somras :)

Hej på er & glad första advent eller vad man ska säga!
Nu var det ganska längesen igen, 10 dagar sen.. sorry, ska försöka bättra mig!
Har haft snart 6 härliga dagar hemma i Degerfors. Har verkligen behövt tid med alla fina människor.
Orkar inte i detalj skriva vad jag gjort men i korta drag - pluggat med Micka och hennes kompis Anna, shoppat & lunchat med mamma, varit på oljemassage, tittat på Beckfilmer ihop med Fredrik, träffat kusinbarn A & L, packat in julklappar ihop med bästa Elliott, och umgåtts en hel del med Fredrik, mamma & pappa och myst med min bebis Elliottpelliot!♥

Annars kan jag berätta att jag, mamma & pappa hade Lollo & Mulle på middag i det gula igår kväll. Vi åt potatisgratäng med oxfilé och fläskfilé och drack 5 olika sorters vin. Var supergott! Sedan spelade vi sällskapsspel - Retro ett frågespel om olika årtionde från 50-talet till 90-talet. Var skoj! Sedan spelade vi Geni och man kunde ju se hur orättvist frågorna fördelades när min pappa fick dessa två frågor i rad - 'I Vilket land ligger Barcelona?' och 'I vilken huvudstad kan man se Big Ben och besöka Madame Tussauds?'.... ORÄTTVIST! Men nu har Lollo & jag övat o ska slå våra medresenärer till London ;-)
Sedan blev det en del tjatter mellan mig & Lulu som vanligt. Vid halv tre dök Fredrik & Burra in och vi kom inte iväg hemmåt förren kvart över tre-halv fyra. Så trevligt hade vi =)

Idag började Fredrik & jag dagen med att mysa i sängen framför en Beckfilm fram till klockan tolv. Sedan mötte vi upp Lax och Robin för att äta pizza. Därefter gick jag hem till m & p och slog in en julklapp ihop med Elliott, sedan följde jag med pappa och skjutsade Mulle till stationen. Nu får vi se när han kommer hem nästa gång :-). Sedan var det dags för duschen och sedan åkte jag ner till Lollos mammas salong där jag fått suttit make-up modell till Lollo som är försäljare och konsult av märket LR. Så jag blev sminkad och fick även lite glögg. Det var mysigt!

Nu ska Fredrik & jag titta på TV. Imorgon ska jag baka pepparkakor och åka till Jönkan :)

ha det gött!

Första Advent

När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla är så glada
att få fira advent



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0