4 mars '12 - Vasaloppet.



Godmorgon!
Tycker fortfarande att det är så underbart att vakna av solen. Och så många dagar i rad också! Shiet, It looks like the spring is in the air - finally! Däremot tror jag att det fortfarande är blåsigt & kyligt. Men man kan härda när solen skiner så härligt ;)

Sitter här hemma och har Vasaloppet på TV:n. Är egentligen inte så intresserad, men nu är det endå på, så då kan man ju lyssna iallafall =). Hörde att hertiginnan Kate Middeltons (hon som är gift med prins William) syster Pippa Middelton (hon med the famous rumpa efter bröllopet) ska vara med och åka. Kul med lite internationel skiiers också :))
Dagen kommer bara att avnjutas med cola och böcker tror jag. Imorgon börjar jag ju jobba, så jag måste ha lite tid för att peppa mig själv. Är nervös, massor av fjärilar i magen. Men samtidigt är jag förväntansfull för det ska bli så roligt! Jag är verkligen en sjuksköterska nu. Svårt och förstå, det är därför jag måste skriva det många gånger, för de e unbelieveble.

Jaha, kollade ni på Mellofinalen -Andra Chansen igår eller? Jag & Freddis gjorde det. Tycker det var kul att Top Cats gick vidare, men synd att Timoteij inte gjorde det, då jag ansåg att dom två hade dom bästa låtarna i går. Sean Banans låt är rätt så fräck, men inget som passar i Mellofinalen. Jag är inte riktigt säker på att de skulle gå så bra i Azerbadjan ;-).
Som jag nämnde igår hejar jag på Danny, för han är snygg, kan sjunga & har en bra låt, vilket jag tror är ett vinnande koncept. Däremot hejar jag även på Ulrik Munther. Jag menar, hur söt är han inte?!? och han sjunger gudomligt, och har en förbenat bra låt. Så heja heja Danny & Ulrik!! Vilka hejar ni på i finalen då? Tycker faktiskt att de flesta låtarna som är med är bra :)

En annan sak jag tänkt på. Kan man bli beroende av att titta på serier? Jag tror nästan de, för jag tror att jag har blivit det. Kollar på massa serier nu, som jag följt från början. Det blir så spännande osså måste man kolla nästa säsong och nästa och nästa, tills man kollat klart! Serier jag har följt är - Vänner, där jag i princip sett alla avsnitt, dock inte i följd, men kollat de så många gånger :) - Scrubs. Hatade det innan jag satte mig ner och började från början, nu tycker jag dt är skitbra! - Desperate Housewives, har kollat 5 säsonger. Intriger, snygga brudar och allt annat. Kan man bli annat än fast? Till och med min pappa tycker de va ganska bra. - How I Met Your Mother, för mig bästa sitcomen sen Vänner. SJUKT BRA! Och Barney Stinson är nog min absoluta favvokaraktär. Där har jag kollat 6 säsongen. - Gossip Girl, har jag precis börjat på fjärde säsongen. Snygga killar, snygga tjejer, snygga kläder, snygga skor, intriger, kärlek, svek, and the fine people, I just love it! - Greys Anatomy, ännu en sjukhusserie. Är inne på 3 säsongen. Tycker det är spännande med sjukhusserier, då man som sjuksköterska förstår en del av latinet. Däremot tycker jag väl itne att de alltid överrensstämmer med verkligheten, men samtidigt kan det ju se annorlunda ut i Sverige & i USA. Bra serie, bra skådisar, intriger, I like it. - The OC. Är snart klar med tredje säsongen. Vet att det är en ungdomsserie, men jag kollade aldrig på den när jag var tonåring, så jag catchar up med det nu ;-) Bra serie m bra skådisar. - One Tree Hill. Första serien jag började följa. Var 2008. Jag bestämde mig för att börja ta igen alla serier jag missat som folket pratat om, och valde då one tree hill av någon anledning. Började kolla typ 4 avsnitt själv. Sedan kom Fredrik och frågade va de var för "skit" jag kollade på men blev själv helt inne i det och sa när första säsongen var över "kan vi kolla säsong 2 med?" ;) Han är söt, min Freddis.
Men en fråga till er - Vilken är eran favoritserie då? Och varför? ;-)

Nej, nu ska jag läsa lite tror jag!
PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0