5 mars '12 - Första dagen!



Hej!

Då var dagen D här då! Har gjort min första dag på nya jobbet. Jag är supertrött i kroppen och huvudet är fullt av nya intryck, men jag är glad. Det har gått bra, och det känns rätt, och väldigt spännande! Just nu känns det som att jag hamnat på helt rätt ställe för en nyutbildad syrra samt att jobba natt is the shiet liksom ;-)
Men dagen har varit såhär lite mer i detalj:

Började dagen med att gå upp 04.20, när klockan ringt 3 gånger. Snacka om mitt i natten! Åt minimorötter och drack cola till frukost, för att orka hålla dom blå uppe ;-P Sedan sminkade jag mig och kollade på ett avsnitt That 70's show och sedan vid 5 var de dags och gå till bussen. Väl framme på resecentrum i Öret var det superkallt, trots att de va -2 där och -5 i Degerfors (kändes kallare i Öret). Stadsbussen kom något tidigare och jag var på USÖ i god tid. Letade mig upp till avdelningen och plingade på klockan. En kille som jobbat natt hjälpte mig att öppna i omklädningsrummet så jag kunde byta om. Träffade sedan lite folk som jag senare jobbade med under dagen. Väl inne på avdelningen igen, träffade jag B, en undersköterska som jag fått gå med idag :) Tycker det är bra att jag får gå med både uskor och sjuksyrror, då det känns som att jag kommer missa något annars. Imorgon ska jag jobba 1 av 2 kvällar, och gå tillsammans med en sjuksköterska, I. Känns spännande. Om 18 dagar ska jag faktiskt jobba min första natt som självständig sjuksköterska. Känns väldigt bra & spännande, men lite skrämmande också. Förhoppningsvis får jag jobba på den delen av avdelningen som de är 2 syrror på natten. Har iallafall fått klartecken att jag fått ett vikariat året ut, och troligen möjlighet till förlägning. Men ska bli kul och prova på den här avdelningen dom kommande 9 månaderna =)
Annars under dagen har det varit att göra usk:arbete, skriva på en massa papper och börja orientera sig på sjukhuset och avdelningen. Men jag lär mig nog till slut ;)


Nu sitter jag då hemma. Fredrik & jag ska snart åka och småhandla lite på Kronis. Har rödspätta och potatis imatlåda tills imorgon och behöver köpa remouladsås. Man kan inte äta spätta utan remoulad, it doesn't work ;-P


Har inte mkt mer och berätta än att jag är sjukt trött!
Höres!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0