7 mars '12



Ushamejen vad kallt och ruggigt det är! Både ute och inne, isch! Jag är en väldigt frusen människa. Jag är en vår och sommarmänniska som gillar högklackade skor och fina klänningar. Det kan man inte ha när det är sånt här väder. Fyysan allså!

Annars har jag idag gjort min tredje dag på jobbet. Allting känns jättebra och jag verkar jobba med jättehärliga människor. Dom är så trevliga, hjälpsamma och välkomnande! Så allt känns bra. Dock är det ju fortfarande lite virrigt. Men jag hittar till avdelningen iallafall, och I guess that's a good point ;-).
Idag har jag haft en administrativ dag tillsammans med sjuksköterskan M. Jag har lärt mig läsa journaler och dokumentera i deras system, lärt mig hitta på intranätet, fått ett eget passerkort (tillfälligt, de andra kommer om 2 veckor) där det stod mitt namn och titel - sjuksköterska. Känns så oerhört weird att jag faktiskt är klar. Jag är sjuksköterska! Sorry att jag tjatar, men det är helt ärligt sant att det är konstigt.
Som igår på jobbet. Jag hade inskolning med sjuksköterskan I. Var jättekul! Delade mediciner, blandade antibiotika och massa sånt kul. Har ju egentligen kompetensen att göra saker själv, men har varit så skönt att ha någon som man kan bolla idéer med och få tips och råd, och svar på de frågor man har =)

Imorgon ska jag byta sida, och vara på en annan sektion, för att lära mig det :) Ska gå med en sjuksköterska, B-M och på fredag ska jag gå med en undersköterska, K, som är på samma sida.

Nu sitter jag här i soffan ihop med min andra hälft och den bästa som finns i hela världen! Vi kollar på Efterlyst, och jag ska faktiskt snart gå och lägga mig. Är jättetrött efter bara 3,5 timmes sömn inatt p.g.a jobbtider samt att jag ska upp tidigt imorgon igen. Var dock inte trött imorse, utan det kom i form av att jag somnade på bussen hem. Tur att jag vaknade innan jag skulle av ;-).

 

Nej, nu ska jag kolla TV!

TJING!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0