9 mars '13 - Nytt år och nya tag!

 
Nytt år, nya möjligheter, nya tag! Saker man troligtvis skriver 1 januari varje år, även jag... oftast! Men jag har inte gjort det i år. Jag har ju faktiskt inte skrivit en rad här på bloggen sedan i augusti förra året. Det har bara inte kommit sig för det. Jag har inte haft nån blogglust, men satt och kollade runt på lite vänners bloggar och fick helt plöstligt blogglusten tillbaka. Kan inte lova att jag kommer skriva varje dag, eller ens varje vecka, men då och då är ju alltid trevligt med en uppdatering. Eller hur? :)
 
Sooo, what's new with me? Ja, jag kan börja med att meddela att jag är fast anställd på avdelningen jag jobbat på sedan ett år tillbaka. Tog 10 månader och några dagar innan jag fick det. Känns fantastiskt bra! Så nu har både Fredrik & jag fasta jobb här i Örebro. Vi har även fått en ny lägenhet. En stor tvåa på 76 kvm. Fredrik jobbar tvärs över gatan och det är närmre till både mitt jobb och till stan! Det enda "negativa" är att bussarna går dåligt på helgerna! ;) men det är sånt man får ta!
Har fått in nya & härliga människor i mitt liv sen jag flyttade hit. Känns roligt! Sen har jag turen att ha mina gamla pärlor i livet oxå såklart! :)
 
Framtiden känns just nu ljus. PÅ nära sikt ser jag fram emot några härliga resor, en förhoppningsvis varm & skön sommar (med 5 veckors semester!) samt massa annat skoj! På lite längre sikt hoppas jag på att få med my man till USA för att spendera ett (eller flera!) år med att läsa en masterutbildning i omvårdnad. Högst på listan står Los Angeles, då jag alltid velat bo där, men hela Kalifornien eller amerikanska södern (där solen skiner mycket!) står högt med. Jag saknar att plugga väldigt mycket, jag saknar Jönköping till och från, och saknar såklart mina vänner som jag inte träffar så ofta! Tur man hörs ibland ändå :)
 
Nej, nu ska jag glutta lite på filmen som går (Helens små underverk) innan jag nannar kudden bredvid min bästa!
 
Godnatt & sov gott!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cattis

Härligt med blogglust igen!
Det låter som ditt nya år börjat riktigt bra, och så hoppas jag att det fortsätter. Nu taggar vi träning! 😊Kram

2013-03-10 @ 09:44:47
URL: http://cattisbolinder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0